fbpx
От категория: Каква стана тя

ЗАКЪДЕ ПЪТУВАМЕ?

Сравнението може да даде доста точна представа за някои неща. Да видим къде се намира България сред останалите държави, ако се съизмерваме по движението на влаковете. Преди дни следната вест обиколи световните новинарски агенции. Машинист на японски влак, превозващ 160 души, насред пътя предал управлението на кондуктора, защото по спешност му се наложило да иде в тоалетната. Как това става известно на целия свят ли? Постъпката на клетника би останала незабелязана, но пристигайки на гарата, влакът бил закъснял с… една минута от обичайния си график. Точно това закъснение предизвикало незабавно задълбочено разследване в Япония, за да се открият причините, довели до него.

А как е у нас? Да ни извиняват японците с техните прехвалени технически постижения, но те изобщо не могат да се сравняват с БДЖ. Веднъж на четвърт век някакъв техен трен не спазил разписанието. В България това е ежедневие, понеже у нас всеки десети влак закъснява. През февруари 2020-а например 10 композиции са закъснели между половин час и час и половина. А големият шампион – влакът Варна-София, е пристигнал в столицата със закъснение от 265 минути. Как да не се гордеем, когато то е 265 пъти /!/ по-голямо от японското?

Родните железници обаче не спят на стари лаври, а радват с нови, смайващи постижения. Ето какво стана преди две седмици на Централна гара София. На 15 юни в 13 часа и 15 минути международният влак за Драгоман и Белград, композиран на фаталния 13-и коловоз, е бил изпратен погрешно в обратната посока за… Искърското дефиле и Варна/!?!/

Няколко минути по-късно на бързия влак за Волуяк, Драгоман и Сърбия, чакащ на 11-и коловоз, е даден зелен светофар, за да отпътува за … Варна /!?!/

Каква изненада! Купуваш си билет за Драгоман или Волуяк и ставаш свидетел на чудо – влакът те откарва до Лакатнишките скали или на варненския плаж.

Като всички надарени хора шефовете на държавните железници не надуват фанфари, а мълчат за този изключителен успех , съобщавайки скромно, че „тече проверка”. В интерес на истината, след като са демонстрирали своите необятни възможности, от столичната гара по някое време са върнали двете композиции обратно на техните изходни позиции. А после са били отпратени по правилните направления. Заради този уникален жепе експеримент единият влак е тръгнал с 38 минути закъснение от графика, а другият – с 45.

Ало, японците, можете ли го това – вашият влак закъснява с 1 минута при пристигането, а нашият с 45 още преди да е потеглил!

Очевадно е, че дори те, всичкоможещите, не го могат. Да не говорим, че никога няма да изпратят влака за Токио към Хирошима. Защото дори за да сътвориш хаос, е нужен интелект. А в това отношение ние сме недостижими – нашият интелект за създаване на хаос и от най-ясната и проста ситуация е необятен.

Сергей Трайков

Оставете коментар - участвайте в дискусията

За да коментирате под тази публикация е необходимо да сте регистриран/а в сайта на Стършел. Регистрирайте се безплатно още сега или влезте в профила си!

Още от "Стършел"

СТОКОВАТА БОРСА НА СИНА МИ

Миналата седмица от правителството ми се обадиха да погледна Плана за възстановяване на лаптопа, преди правителството да подаде оставка, за да спазим сроковете. За да кротува 2-годишният ми син, му дадох телефона. За няма и два часа оправих всички критични грешки, дадох детайлно насоки какво да включат още и накрая си взех телефона от детето. Оказа се, че нашият влязъл в...

Продължете

КОНКУРС “ЗИМНИ ПРАЗНИЦИ”

ПРАЗНИЧНО КАФЕ Пенсионерският клуб беше саморъчно направена постройка пред блока, вътре с печка кюмбе и чистак новичка машина за кафе, подарена от внука на дядо Марин – клубния председател. Тя бе от най-модерните, които сами мелят кафе, сами правят всичко, даже и говорят на няколко езика. Старците така употребиха машината, че тя заговори на китайски и когато трябваше да й се...

Продължете

Докато на Борисов му е много „вътрешно”, Иванчева е вътре

На пръв поглед между двата случая има общи неща – подхвърлени пачки евро и златни кюлчета в чекмеджето на нощното шкафче на единия и 70 хиляди евро в автомобила на другата. Обстоятелство, доказало безпощадно ясно, че паричната единица на еврозоната вече се е наложила като универсално разплащателно средство в определени среди на висшето общество, докато депутатите все още умуват дали да...

Продължете

Върнете паролата си

Моля въведете e-mail адреса си или потребителското си име