4000 броя са равни на 4000 усмивки в продължение на 4000 седмици.
Заслугата за това е на всеки един автор – фейлетонист или карикатурист, който е работил в редакцията или е сътрудничел на „Стършел” през различните години. Благодарение на техните пера седмичникът за хумор и сатира го има и днес.
Искаме тук да отдадем дължимото на нашите талантливи колеги, повечето от които вече не са между нас, но ни бяха учители, вдъхновители (инфлуенсъри, както им викат сега) и пример в хумора и сатирата.
Докато го има „Стършел”, никой български хуморист не е забравен, нищо смешно не е забравено.
И вестниците, както ястията, се правят по рецепти. Малко от това, малко от онова, подправки, запръжки, всичко по реда си. Миналата седмица имах удоволствоето да видя на живо как къкрят дописките в „НОЩЕН ТРУД“ и искрено се веселих. Беше по-забавно, отколкото при Ути Бъчваров! Но какво се случи всъщност? В Сатиричния театър имаше премиера на спектакъла „ШОКОВА ТЕРАПИЯ“, написан от стършелите Попов, Кръстев и Вешим. Същата вечер в залата бе представена и новата книга на тримата автори, която носи името на спектакъла. Вълнения, трепети, букети! Театърът бе препълнен, на касата пишеше „Билети няма“, между зрителите видяхме някои по-известни лица, сред които и Надежда Михайлова. След представлението, в което участват всички звезди на Сатирата – от легендите Мутафова, Калоянчев, Никола Анастасов до младите Краси Радков, Жанет Йовчева и Диана Спасова, директорът Рашко Младенов даде малък коктейл. И тук започнаха изненадите. Появи се репортер от „НОЩЕН ТРУД“. Учудването ни беше голямо и приятно. Бре, рекохме си, този вестник е обикнал внезапно театъра и изкуството. Репортерът Огнян Стойчев половин час разпитва за спектакъла главния редактор на „Стършел“ Михаил Вешим. После разговаря дълго и с артистите. Фотограф на „Нощен труд“ направи много снимки. Късно вечерта всички се разотидоха по домовете си. На другия ден в „Нощен труд“ се появи следното: „Синята лидерка Надежда Михайлова втрещи с тотална смяна на вида си в снощната премиера на спектакъла „Шокова терапия“ в Сатирата (Не мога да отрека, че спектакълът поне е споменат! – бел. моя)… По лицето на Михайлова нямаше следа от грим, а свежите делови костюмчета отстъпиха на нещо средно между аскетичните одежди на францисканския монах и черното кимоно на мрачен джедай“. Туйто! Така работят хората! За вас го правят!
Кръстьо Кръстев
(Дядо Гутенберг)