ЧИНИЯТА НА ВЪЗДИШКИТЕ
Калоян Паргов, функционер на БСП, почти двойник на Вълко Червенков – като мислене и като излъчване, връчил награда на млада архитектка. Наградата е за „Съхранение и нов живот на наследството”, а архитектката Дора Иванова е отличена с нея заради усилията є да възроди „чинията” на Бузлуджа – паметника на комунизма, издигнат в началото на 80-те.
И сто награди да учредят наследниците на бившата БКП, и всеки ден да ги раздават на церемонии, това няма да им върне „ръководната роля”, нито пък ще възкреси паметника на Бузлуджа. Колкото и да се пънат, нов живот за „чинията” няма да има – тя се е устремила към небитието и времето ще я разруши, така, както се разруши ленинско-сталинско-червенковско-живковското управление. Кой нормален човек, млад или стар, вече ще се качи на Бузлуджа да се кланя на петолъчки, сърпове и чукове?
Само Паргов, Нинова и техните оредяващи съпартийци веднъж годишно ще пълзят към върха и ще въздишат по вождове, конгреси, паметници и светло минало.
Нека въздишат, щом си нямат друга работа…
ТЕАТЪР ИЛИ ПОЗОРИЩЕ?
Театърът ни се превърна в „позорище”, както му викат сърбите.
Повече от седмица бедният ни културен живот се тресе от скандал, който не може да се нарече културен. Скандалът избухна в Народния театър – вратата на стаята, в която се помещава пиарката на театъра, бе надраскана с надписи „ДПС” и „Вън!”… На длъжност пиар в Народния се води Велислава Кръстева, кадър на ДПС, приближена на Ахмед Доган, която бе и депутат от Движението… Кръстева е там като лично назначение на новия директор Васил Василев, който пък е кадър на БСП и зам.министър на културата в управлението на Орешарски (за сведение – Кръстева е била културен зам.министър по същото време, та тяхната обич не е случайна.)
Оказа се, че по вратата е драскал режисьорът Александър Морфов. Меко казано, доста необичайна постъпка за такъв известен творец. Протестът му, както той обясни в социалните мрежи, е срещу партийната обвързаност на Кръстева с Доган и обръчите на ДПС.
Но ако искаше да протестира публично, защо Морфов не го направи пред медиите? Всяка телевизия щеше да му даде думата…
Сега Кръстева се жалва, че e жертва на хулиган-насилник, който я унижава като жена. Морфов се колебае дали да напуска – за пореден път, театралното съсловие се вълнува, а случката е тема за чесане на езиците.
И никой не пита: защо в Народния театър се допускат партийни назначения? Това не е топло местенце за пиарки с възможности и манталитет на кудкудякащи ярки… Нито пък за директори с бесепарски пристрастия…
Разкарайте партийците от театъра, че да не гледаме още „позорища”!
Михал Мишковед
Каква чиния, какво творение човешко.
За да имаме защита на труда си, членувахме в профсъюза.За удобство, касиерката служебно ни удържаше членккия внос. От време на време
Директорът заедно с профпредседателя организираха екскурзии със запои и канеха подходящите за компанията им. Каква чест. Озовах се на посещение на чинията. Така правеха всички предприятия от страната, интерес голям.
И сега се руши. Не мога да повярвам. Това е символ. Прималя ми, даже ВЗРИВИХА мавзолея.Евала на Бойко: “ Бай Тошо каквото е построил, ние сега не можем да боядишаме. Добавям. С общите пари и с роби. Трудоваци, какъвто бях и аз.