Лятото е мъртъв новинарски сезон, с това родният телезрител е свикнал отдавна. За BTV обаче новинарската суша явно е в неимоверно големи размери. На плажа в Поморие нашенски летовници си опънали родопско одеяло вместо хавлия, съобщиха гордо в национален ефир водещите.
Всичко и този път тръгва от социалните мрежи. „Родопско одеало на плажа не бях виждала. И това доживях!”, възкликва под своя снимка от морето гражданката Вяра Мартинова. Следват хиляди лайкове и коментари. От BTV набързо яхват вълната на обществения интерес и излъчват репортаж за невижданото събитие.
Голямо чудо, няма що! Нека не забравяме все пак, че живеем в епохата на новото Възраждане – националните ни традиции бликат от всяка татуировка и от всеки джип. Очаквам родопските халища и козяците тепърва да превземат плажовете ни. Какво като бодат, и това е жертва полза роду. По-важното от постелките е изобщо да останат туристи на нашето Черноморие.
Недалновидната политика на управляващите в комбинация със задаващата се нова коронавирусна вълна са на път да ни доведат до най-слабия туристически сезон, който някога сме имали. И докато родните хотелиери се чудят как да надуят цените на шезлонгите и чадърите, в съседна Гърция отново са на светлинни години пред нас. Туристическият министър на южната ни съседка – Василис Кикилиас прогнозира, че тази година приходите ще са по-високи от рекордната 2019 година. Вече се търсят пакети за зимните месеци. Изчерпани са резервациите за август в Гърция на европейския турстически пазар, съобщават туроператорите. На Миконос, Санторини и Родос няма места до края на септември. Туристическият поток към гръцките острови е нараснал средно с 30 на сто. Само за месец юли потокът на летовници към Гърция възлиза на над 4 милиона души.
А ние през това време правим новина от това, че някой си опънал родопското одеяло на плажа в Поморие.
Влади Христов