КОЙ ЩЕ КАЖЕ ПУФ-ПАФ?


Ако рибата се скапва откъм главата, то държавата се умирисва откъм железниците.

Не вярвате? Идете на гарата и подушете първия пътнически влак откъм буферите на последния вагон.

Разбира се, на държавата това никак не є е безразлично, така че взема мерки за обезмирисяване. Обезмирисяването у нас се прави по два начина – тъп – разсмърдява се нещо по-миризливо, та всички да се вторачат в него и забравят първоизточника на миризмата, или интелигентен – с обещания, че ще оправим тая работа, как няма да я оправим – ето, вече се работи по въпроса, още мъничко трябва да потърпите и всичко ще се оправи...

И публиката търпи – защото вярва в светлото бъдеще. Или поне є се иска да вярва.

Повярвахме преди десетина години, когато тържествено ни обещаха, че съвсем скоро влакът щял да прелита от София до Бургас само за три-четири часа.

За да не забравим обещанието, през 2010 г. г-н Ламбрев, генерален директор на националната компания „Железопътна инфраструктура”, ни го припомни с уточнението, че това светло бъдеще е направо зад ъгъла – през 2017 г. влаковете вече ще хвърчат като стрели и докато се обърнем – вече сме на плажа!

Няколко години по-късно министърът на транспорта, г-н Московски поотсрочи идването на онова, светлото, но и предизвика известни съмнения дали изобщо някога се е качвал на влак – той ни обеща, че до морето ще пътуваме не само за четири часа, но и в чисто нови влакове, в които щяло да има ресторант, интернет и дори тоалетни...

Влаковете продължиха да се влачат кротичко по шест-седем часа към Бургас, морето, и хазайките, но светлото бъдеще вече затропа по траверсите – самият премиер обяви през юли, че амбицията на целия кабинет била от София до центъра на Бургас да се стига даже не за четири, а за три часа и петнайсет минути!

Тя, бургаската гара, си е баш в центъра – така че поне половината от заръката вече е изпълнена!

Жалко, че не са докладвали на г-н Борисов едно миналогодишно изявление на г-н Ламбрев, генерален директор и прочие – че като се пообнови инфраструктурата, до Бургас ще се стига светкавично - за два часа и двайсет минути. Направо две бири време! И в Бургас ще слизаме трезви и щастливи...

С ръка на сърцето ще признаем – копа се по линиите. Ето, пуснаха отсечката от Пловдив до Септември и там вече се кара по-бързо – казват, можело да се вдигнат сто и шейсет километра в час, ако не и повече.

От Пловдив до Септември са петдесетина километра. Работата по тях продължи седем години.

Ако се върнем не към миналия, а към по-миналия век, барон Хирш с примитивната техника на деветнайстия век е успял да построи своите двеста километра железница от Любимец до Белово точно за четири...

Но това са некоректни сравнения и инсинуации – какво толкова сме се вторачили в тая бургаска линия – варненци, които се лашкат девет часа до София, какво да кажат! А за любителите на силни усещания има и един бърз влак, който отпердашва разстоянието за четиринайсет часа, но той малко обикаля из родината, за да я опознаем и обикнем.

Обичаме си я, само железниците й да не миришеха толкова...

Някой да обещае още нещо? Или поне да каже стихотворението „Пуф-паф, трака-трак, тръгва пътнишкия влак...”


Румен БЕЛЧЕВ


Коментари

Дата От Относно Коментар
2011-01-04 08:13:18webmastertesttest


Добави коментар

Предстои активиране на форума
От

Относно

Коментар


  

Абонамент

Вестник “Стършел”

Всяка сряда рояк стършели зажужават в световната мрежа и отбръмчават към близки и далечни наши абонати.

Ако искате да получавате целия брой в pdf формат можете да се абонирате!

Дигитален архив 1946-2015
Стършелов преглед на седмичната вестникарска продукция

Реклама

Враново



Бъдете с нас и във:

Starshel on Facebook Starshel on Twitter Starshel's RSS

© 2009 'Стършел и половина' ООД Всички права запазени
Със съдействието на Host.bg